Английский язык по ремонту автомобилей

Английский для автомехаников
учебно-методический материал

Самостоятельная работа формирует готовность к непрерывному поиску нового, актуального знания, к грамотному осуществлению информационных процессов (поиска, хранения, переработки, распространения) – одна из профессиональных компетенций специалиста в любой отрасли, которая определяет успешность его личностного роста и социальную востребованность.

Ни для кого не секрет, что студенты средних специальных учреждений в большинстве своем плохо справляются с общеобразовательными предметами. Особенно сложным для них является иностранный язык, поскольку студенты приходят с совершенно разными уровнями владения языком, в основном с минимальными знаниями общей лексики и нулевыми по грамматике.

Актуальность заключается в том, что студенты соприкасаются со своей непосредственной специальностью на спецпредметах старших курсов, а данная методическая разработка дает им возможность познакомиться, хоть и поверхностно, с новой автомобильной лексикой на уроке иностранного языка заранее, путем чтения, перевода, диалогической речи, выполнения упражнений, изучением новых лексических единиц.

В основу разработки легла идея преподнести профессионально-ориентированный материал по английскому языку для автомобильных специальностей так, что бы вызвать интерес у студентов не только к своей будущей профессии, но и к английскому языку тоже.

Целью данной методической разработки является помощь студентам усвоить лексические знания по теме «Автомобиль», научить более уверенно общаться на иностранном языке на профессиональные темы, выработать твердые навыки использования лексического материала в конкретных ситуациях, а также развитие общекультурных и профессиональных компетенций, способности и готовности студента к самостоятельной образовательной деятельности в течение всей жизни.

К задачам можно отнести следующее:

— Расширение словарного запаса учащихся соответствующей технической терминологией.

-Развитие навыков монологической и диалогической речи с использованием профессиональной лексики.

Данное методическое пособие для самостоятельных работ предназначено для развития у студентов коммуникативной компетенции во всех видах речевой деятельности.

Используя методические указания, студенты должны овладеть следующими навыками и умениями:

— продуктивного активного и пассивного освоения лексики английского языка (50-70 лексических единиц по теме «Автомобиль»);

— работы с учебно-вспомогательной литературой (словарями и справочниками по английскому языку);

— подготовленного устного монологического высказывания на английском языке в пределах изучаемых тем;

— диалогической и монологической речью на английском языке.

Ожидаемые результаты обучения:

— знать необходимые навыки и умения работы с профессиональной технической литературой на английском языке;

— уметь связно высказываться в различных коммуникативных ситуациях, связанных с техническим обслуживанием, ремонтом и покупкой автомобиля.

— формирование ключевых компетенций, таких как

коммуникативная – способность эффективно использовать язык как средство общения, в том числе, лингвистическая – умение оперировать языковыми средствами в соответствии с темой в коммуникативных целях,

учебно-познавательная – развитие специальных учебных умений и использование языка для самообразования;

информационная – нахождение и отбор нужной информации, выделение главного и второстепенного, эффективное использование полученной информации в том числе и в профессиональной деятельности.

Данная разработка рассчитана на 30 часов самостоятельной работы.

Источник

Английский язык для специалистов автосервиса, Учебное пособие, Герасимук А.С., 2012

К сожалению, на данный момент у нас невозможно бесплатно скачать полный вариант книги.

Но вы можете попробовать скачать полный вариант, купив у наших партнеров электронную книгу здесь.

Также можно купить бумажную версию книги здесь.

Английский язык для специалистов автосервиса, Учебное пособие, Герасимук А.С., 2012.

Учебное пособие разработано с целью углубления базовых языковых знаний, совершенствования базовых языковых навыков учащихся, а также формирования профессиональных иноязычных знаний, умений, навыков. Включает в себя тексты, диалоги профессиональной направленности, упражнения и задания, двуязычный словарь профессиональных терминов. Содержащийся материал позволяет учащимся также расширить свой профессиональный кругозор, осознать ценность иностранного языка как средства познания и общения в профессиональной деятельности. Предыдущее издание вышло в 2011 г. Предназначено для учащихся учреждений, реализующих образовательные программы профессионально-технического образования по специальности «Эксплуатация и ремонт автомобилей».

Exercise 3.Read the following text, copy it and underline the words with the sound with one line and with the sound [i:] with two lines.
I’m Anna Gonzales from Brazil. It is six years since I started to learn English. My biggest problem is pronunciation. I love listening to English pop music which is a great way of learning new vocabulary. My dad’s a businessman and he uses English all the time. He speaks it fl uently. He managed to pick it up while he was working in the States. He wants me to speak it well enough so that I can join his company. I’d rather work in advertising.

CONTENTS.
Предисловие.
INTRODUCTORY COURSE.
Lesson 1.Learning foreign languages.
Lesson 2.Phonetic practice (1).
Lesson 3.Phonetic practice (2).
Lesson 4.Word formation.
Lesson 5.Lexical-grammar practice (1).
Lesson 6.Lexical-grammar practice (2).
Lesson 7.Lexical-grammar practice (3).
BASIC COURSE.
Unit 1.The profession of a car mechanic.
Lesson 8.The development of the automotive industry.
Lesson 9.My profession.
Lesson 10.Car mechanic’s skills.
Lesson 11.How to get the profession.
Unit 2.Applying for a job.
Lesson 12.Writing resumes (CVs).
Lesson 13.The Interview.
Lesson 14.Applying for a job.
Unit 3.Business etiquette.
Lesson 15.Business letters.
Lesson 16.Business etiquette.
Further reading.
Revision and consolidation.
Unit 4.Tools and accessories.
Lesson 17.Measurements.
Lesson 18.Instruments and materials.
Lesson 19.Service station equipment.
Unit 5.Car design.
Lesson 20.Types of cars. Parts of a car (1).
Lesson 21.Types of cars. Parts of a car (2).
Lesson 22.Comfort and convenience system.
Lesson 23.Exterior design.
Lesson 24.Safety system.
Unit 6.Engine.
Lesson 25.Key components of a four-stroke engine.
Lesson 26.Cylinder block.
Lesson 27.Engine operation.
Lesson 28.Types of engines (1).
Lesson 29.Types of engines (2).
Unit 7.Car systems.
Lesson 30.Systems of engines (1).
Lesson 31.Systems of engines (2).
Lesson 32.Systems of engines (3).
Lesson 33.Automatic vehicle control.
Lesson 34.Fuel system (1). The carburettor.
Lesson 35.Fuel system (2).
Lesson 36.Fuel system (3).
Lesson 37.Car cooling system.
Lesson 38.Radiator.
Further reading.
Revision and consolidation.
Unit 8.Electrical equipment.
Lesson 39.Starting system.
Lesson 40.Battery.
Lesson 41.Generator.
Unit 9.Transmission.
Lesson 42.Transmission operation.
Lesson 43.Types of transmission.
Lesson 44.Differential.
Lesson 45.Dodson Motorsport.
Unit 10.Chassis.
Lesson 46.Chassis operation.
Lesson 47.Car suspension.
Lesson 48.Brake system.
Lesson 49.Types of brakes.
Lesson 50.Discussing brake system operation.
Unit 11.Car repair and maintenance.
Lesson 51.Preventive maintenance.
Lesson 52.Finding fault in a car.
Lesson 53.Car maintenance: basic works.
Lesson 54.Pre-winter maintenance (1).
Lesson 55.Pre-winter maintenance (2).
Further reading.
Revision and consolidation.
Unit 12.Car driving.
Lesson 56.Roads and road signs.
Lesson 57.Finding the way.
Unit 13.Using the PC.
Lesson 58.On-line translators.
Lesson 59.Using the Internet.
Unit 14.Cars and the environment.
Lesson 60.Environmentally friendly cars (1).
Lesson 61.Environmentally friendly cars (2).
Further reading.
Final revision and consolidation.
Texts for listening.
Dictionary.
Литература.

По кнопкам выше и ниже «Купить бумажную книгу» и по ссылке «Купить» можно купить эту книгу с доставкой по всей России и похожие книги по самой лучшей цене в бумажном виде на сайтах официальных интернет магазинов Лабиринт, Озон, Буквоед, Читай-город, Литрес, My-shop, Book24, Books.ru.

По кнопке «Купить и скачать электронную книгу» можно купить эту книгу в электронном виде в официальном интернет магазине «ЛитРес» , и потом ее скачать на сайте Литреса.

По кнопке «Найти похожие материалы на других сайтах» можно найти похожие материалы на других сайтах.

On the buttons above and below you can buy the book in official online stores Labirint, Ozon and others. Also you can search related and similar materials on other sites.

Источник

Сборник самостоятельных работ по дисциплине «Иностранный язык» для студентов II курса специальности «Техническое обслуживание и ремонт автомобильного транспорта»

Сборник материала по английскому языку для специальности «Техническое обслуживание и ремонт автомобильного транспорта» предназначен для использования для самостоятельных работ педагогами и студентами. В дидактическом материале предлагается тексты и задания, словарь технических терминов.

Читайте также:  Ресо каско ремонт машины

Просмотр содержимого документа
«Сборник самостоятельных работ по дисциплине «Иностранный язык» для студентов II курса специальности «Техническое обслуживание и ремонт автомобильного транспорта»»

Автономное учреждение

Ханты-Мансийского автономного округа – Югры

«Сургутский политехнический колледж»

Структурное подразделение — 2

Сборник самостоятельных работ

по дисциплине «Иностранный язык»

Учебно-дидактическое пособие для студентов II курса

специальности «Техническое обслуживание и ремонт автомобильного транспорта»

Сборник самостоятельных работ по дисциплине «Иностранный язык»

А.М.Фахрутдинова, преподаватель иностранного языка

Сборник материала по английскому языку для специальности «Техническое обслуживание и ремонт автомобильного транспорта» предназначен для использования для самостоятельных работ педагогами и студентами. В дидактическом материале предлагается тексты и задания, словарь технических терминов.

Настоящие дидактические указания предназначены для студентов специальности «Техническое обслуживание и ремонт автомобильного транспорта».

Степень сформированности речевых, учебно-познавательных и общекультурных умений у студента создаёт реальные предпосылки для учёта конкретных потребностей студентов в его использовании в других дисциплинах, а также в самообразовательных целях в интересующих их областях знаний и сферах человеческой деятельности.

1) познакомить студентов с терминами по темам изучаемого курса;

2) развить навыки чтение английской технической литературы и навыки речевой деятельности на материале данных тем;

3) научить самостоятельно, пользоваться учебным материалом;

4) формировать умения по применению английских терминов в новой ситуации.

Пособие включает одиннадцать текстов с послетекстовыми заданиями, которые направлены на усвоение основной терминологии по данному разделу специальности, выделяется наиболее важная информации текста и обобщается в виде речевого высказывания.

Задания пособия составлены в соответствии с современными требованиями методики и рабочей программы.

Этапы выполнения работы:

Студенты записывают слова, проговаривают их,

Студенты читают и переводят текст с помощью словаря.

Студенты выполняют лексико-грамматические упражнения к тексту и закрепляют работу по данной теме.

Все послетекстовые упражнения построены на лексике текстов. В конце методического пособия дан краткий терминологический словарь, который помогает перевести наиболее трудные слова и словосочетания при чтении текста и выполнений упражнений.

Критеррии оценивая работ:

Оценка «5» — работа выполнена по установленному заданию, содержание соответствует теме, все задания выполнены правильно. Работа сдана в срок, выполнена аккуратно.

Оценка «4» — работа имеет несущественное несоответствие заданию, тема раскрыта полностью, однако все задания выполнены правильно. Работа сдана в установленный срок.

Оценка «3» — работа имеет существенное несоответствие заданию, тема раскрыта частично, не все задания выполнены либо выполнены не правильно. Работа выполнена неаккуратно.

Оценка «2» — работа выполнена не полностью, не в срок, обучающийся не понимает содержания работы, оформление небрежно.

Содержание внеаудиторной самостоятельной работы (14ч.)

Темы самостоятельных работ

Самостоятельная работа №1. «Развитие автомобильного транспорта»

Самостоятельная работа № 2. «Виды наземного транспорта»

Самостоятельная работа № 3. «Автомобильное производство»

Самостоятельная работа № 4. «Знакомство с авто»

Самостоятельная работа № 5. «Тенденции в современном машиностроении»

Самостоятельная работа № 6. «Экологически чистые автомобили»

Указания по выполнению самостоятельных работ

Самостоятельная работа №1. «Развитие автомобильного транспорта»

The early days of the Automobile

1. One of the earliest attempts to propel a vehicle by mechanical power was suggested by Isaac Newton. But the first self-propelled vehicle was constructed by the French military engineer Cugnot in 1763. He built a steam-driven engine which had three wheels, carried two passengers and run at maximum speed of four miles. The supply of steam lasted only 15 minutes and the carriage had to stop every 100 yards to make more steam.

2. In 1825 a steam engine was built in Great Britain. The vehicle carried 18 passengers and covered 8 miles in 45 minutes. However, the progress of motor cars met with great opposition in Great Britain.

3. In Russia there were cities where motor cars were outlawed altogether. When the editor of the local newspaper in the city of Uralsk bought a car, the governor issued these instructions to the police: «When the vehicle appears in the streets, it is to be stopped and escorted to the police station, where its driver is to be prosecuted».

4. From 1860 to 1900 was a period of the application of gasoline engines to motor cars in many countries. The first to perfect gasoline engine was N. Otto who introduced the four-stroke cycle of operation. By the time motor cars got a standard shape and appearance.

In 1896 a procession of motor cars took place from London to Brighton to show how reliable the new vehicles were.

The cars of that time were very small, two-seated cars with no roof, driven by an engine placed under the seat. Motorist had to carry large cans of fuel and separate spare tyres, for there were no repair or filling stations to serve them.

After World War 1 it became possible to achieve greater reliability of motor cars, brakes became more efficient. Multi-cylinder engines came into use; most commonly used are four-cylinder engines.

5. Gradually the development of vehicles driven by international combustion engine – cars, as they had come to be known, led to the abolition of earlier restrictions. Huge capital began to flow into the automobile industry.

From 1908 to 1924 the number of cars in the world rose from 200 thousand to 20 million; by 1960 it had reached 60 million!

6. There are about 3,000 Americans who like to collect antique cars. They have several clubs such as Antique Automobile Club. Collectors can also advertise in the magazine published by their clubs. The best collection-100 old cars of great rarity – is in possession of William Harrah. He is very influential in his field. The value of his collection is not only historical but also practical: photographs of his cars are used for films and advertisements.

Переведите на русский язык следующие слова и словосочетания:

Vehicle, mechanical power, self-propelled, was constructed, a steam-driven engine, wheels, passengers, motor cars, issued, prosecuted, of gasoline engines, introduced the four-stroke cycle of operation, two-seated cars, efficient, international combustion engine, abolition, automobile industry, collect antique cars, advertisements.

2. Закончите предложения, выбрав их из текста

1) In ….. a steam engine was built in Great Britain.

2) From 1860 to 1900 was a period of the application…

3) The cars of that time were very small…

4) Multi-cylinder engines came into use, most commonly used are…

5) The best collection-100 old cars of great rarity –…

Самостоятельная работа № 2. «Виды наземного транспорта»

Different kind of land transport

What was the reaction of the people after the invention of the steam engine?

In Washington the story is told of the Patent Office who in the early thirties of the last century suggested that the Office be closed because «everything that could possibly be invented had been invented». People experienced a similar feeling after the invention of the steam engine.

But there was a great need for a more efficient engine than the steam engine, for one without a huge boiler, an engine that could quickly be started and stopped. This problem was solved by the invention of the international combustion engine.

Who introduced the first cheap motor car?

The first practical internal combustion engine was introduced in the form of a gas engine by the German engineer N. Otto in 1876.

Since then motor transport began to spread in Europe very rapidly. But the person who was the first to make it really popular was Henry Ford, an American manufacturer who introduced the first cheap motor car, the famous Ford Model «T».

Читайте также:  Ремонт шин для грузовых автомобилей

When did diesel-engine Lorries become general?

The rapid development of the internal combustion engine led to its use in the farm tractors, thereby creating a revolution in agriculture. The use of motor vehicles for carrying heavy loads developed more slowly until the 1930s when diesel-engined Lorries became general.

The motor cycle steadily increased in popularity as engines and tyres became more reliable and roads improved. Motor cycles were found well suited for competition races and sporting events and were also recognized as the cheapest form of fast transport.

When were the trams introduced first?

Buses were started in Paris in 1820. In 1828 they were introduced in London by George Shillibeer, a coach builder who used the French name Omnibus which was obtained from the Latin word meaning «for all». His omnibuses were driven by three horses and had seats for 22 passengers. Then in then 20 th century reliable petrol engines became available, and by 1912 the new motor buses were fast replacing horse-driven buses.

Trams were introduced in the middle of the 19 th century. The idea was that, as the rails were smoother than the roads, less effort was needed to pull a tram than a bus. The first trams were horse-drawn but the later trams were almost all driven by electricity. The electric motor driving the tram was usually with electric current from overhead wires. Such wires are also used by trolleybuses, which run on rubber tyres and do not need rails.

Another form of transport used in London, Paris, Berlin, Moscow, St.Petersburg,

Kiev and some other crowded cities is the underground railway.

London’s first underground railway of the «tube» type was opened in 1863, the Moscow underground in 1935.

What do the longest oil pipe-lines connect?

The pipe-lines, which were in use by the ancient Romans for carrying water supplies to their houses, are now mainly used to transport petroleum. The first pipe-line of this kind was laid in Pennsylvania, the United States, in 1865.

Some of the longest oil pipe-lines connect oil-fields in Iraq and near the Persian Gulf with ports on the Mediterranean coast. A famous Pipe-line Under the Ocean was laid across the English Channel in 1944.

What are the cableways used for?

A form of transport which is quite common in some mountainous parts of the world, especially in Switzerland, is the aerial cableway. Cableways are used at nearly all winter sport centers to pull or carry skiers to the top of the slopes. Cableways are used by many Alpine villages which lie high up the mountain-sides for bringing up their supplies from the valley bellow.

1. Распределите правильно слова, в соответствии с развитием транспорта

Omnibus, cableway, steam engines, pipe-lines, motor cars, diesel engines

2. Найдите в правой колонке русские эквиваленты английских слов и словосочетаний:

Invention of the steam engines усилие

efficient engine дизельный двигатель

internal combustion engine. омнибус

motor transport изобретение парового двигателя

The rapid development бензин для транспорта

Trams продуктивный двигатель

Omnibuses связь с нефтяной сферой

horse-driven buses. двигатель внутреннего сгорания

Effort моторный транспорт

The electric motor трамваи

trolleybuses, лошадиная сила

pipe-lines электрический мотто

transport petroleum. трубопровод

connect oil-fields бензин

3. Закончите предложения, выбрав их из текста

1. People experienced a similar feeling after the….

2. The first practical internal combustion engine was introduced in the form of a gas engine by…

3. The use of motor vehicles for carrying heavy loads developed more slowly until…

4. The first trams were horse-drawn but the later trams were…

5. The first pipe-line of this kind was laid…

6. A form of transport which is quite common in some mountainous parts of the world, especially in Switzerland, is…

Самостоятельная работа № 3. «Автомобильное производство»

Specialists in automobile industry deal with designing and manufacturing cars, so they should know that the production of the automobile comprises the following phases:

Working out the technology of manufacturing processes

Why is it necessary to know all these facts?

It is important to know them as before the automobile (car or truck) is put into mass production, it should be properly designed and the automobile must meet-up-to-date requirements.

What are these requirements?

The automobile must have high efficiency, long service life, driving safety, ease of maintenance and pleasant appearance.

In order to obtain all these qualities engineers should develop up-to-date methods of designing cars, using new types of resistant to corrosion light materials. Also it is important to know computer science because it is intended to shorten the time between designing and manufacturing. Computers offer quick and optimal solutions of problems.

But before the car is put into mass production all its units and mechanisms are subjected to tests, first in the plant’s laboratory, then the car undergoes a rigid quality control in road tests. Only then the car is put into mass production. Why are these tests required? What qualities are required of the automobile? The modern automobile must be rapid in acceleration, must have smooth acting clutch, silent gearbox, dependable brakes and steering system, as well as pleasant appearance. Also it must be comfortable and have all conveniences.

1. Найдите в правой колонке русские эквиваленты английских слов и словосочетаний:

1. mechanical engineer а) долгий срок службы

2. to deal (with) б) запустить в массовое производство

3. designing cars в) подвергать испытаниям

4. to put into mass production г) плавное сцепление

5. long service life д) отвечать современным требованиям

6. driving safety е) иметь дело

7. to meet up-to-date demands ж) надёжные тормоза и рул. упр-я

8. smooth-acting clutch и) безопасность езды

9. silent gearbox й) бесшумная коробка передач

10 .dependable brakes and steering system к) инженер-механик

11. to subject to test л) конструирование автомобилей

2. Ответьте на вопросы по тексту

What phases does the production of the automobile comprise?

What requirements must the automobile meet?

Why are cars subjected to road tests

What qualities are required of the automobile?

Why is it important for the specialists in automobile industry to know computing methods?

3. Закончите предложения, выбрав соответствующий вариант окончания:

The cars are subjected to road tests in order…

to shorten the time between designing and manufacturing

to meet up-to-date requirements

to work out new technological processes

The car must have the following units….

high efficiency, long service life, driving safety and pleasant appearance

smooth acting clutch, silent gearbox, dependable brakes and steering system

The car must have the following qualities….

high efficiency, long service life, driving safety and pleasant appearance

smooth acting clutch, silent gearbox, dependable brakes and steering system

Самостоятельная работа № 4. «Знакомство с авто»

Acquaintance with cars

Nick: Hullo, Boris!

Boris: Hullo, Nick. How are things?

N.: Perfectly well, thank you. I entered the automobile construction college.

В.: That’s nice, what will you become after graduating from the college?

N.: I’ll become a technician and deal with manufacturing new cars.

В.: Why did you choose this profession?

Читайте также:  Аптечка для ремонта шин бескамерных автомобилей

N.: I enjoy learning about a car. I enjoy working with metal. And most of all I enjoy being able to construct cars. В.: Do you enjoy the course?

N.: Yes, of course.

В.: Tell me about your profession in detail, please?

N.: With great pleasure. As you know an automobile must be safe, have smooth acting clutch, silent gears, excellent brakes and steering system. And in order to achieve these qualities a lot of work must be done.

В.: Thank you very much for your information. I believe you like your profession very much.

N.: Oh, yes, very much, indeed.

Anton: Where do you study?

Boris: I study at the automobile construction college.

A: Whom does the college train?

B: It trains specialists for the automobile industry.

A: Why did you decide to become a technician?

B: I enjoy working with machines. I enjoy learning about a car. I understand every part of it.

A: What can you tell me about the car?

B: Well, the car of today must be rapid in acceleration; it must have dependable clutch, brakes, and steering system, be stable on the road and have pleasant appearance.

A: Do you enjoy the course?

B: Yes, very much. I have learned a lot of things. For example, I know that the production of the car comprises five phases.

A: What are they?

B: They are designing, working out the technology, laboratory tests, road tests, mass production.

A: And why are laboratory and road tests needed?

B: The cars are subjected to tests in order to meet up-to-date de­mands.

A: And what are these demands?

B: They are high efficiency, long service life, driving safety, ease of maintenance and so on.

A: I think you will become an expert in automobile engineering.

B: I’ll try. The cooperative plan of an academic program with practice at a plant will help me to become a good specialist.

1. Найдите в тексте диалога английские эквиваленты следующих русских слов и выражений и запишите их в виде мини-словаря:

Учусь в автомобилестроительном колледже, техник, люблю работать с машинами, современный автомобиль, надежные тормоза, плавное сцепление, приятный внешний вид, массовое производство автомобилей, стендовые испытания, отвечать современным требованиям, долгий срок службы, легкость техобслуживания, надежность, быстро разгоняться (приёмистость), подвергаться жестким дорожным испытаниям

2. Составьте из двух диалогов один. Используйте лексику из упр.1.

3. Закончите предложения, подобрав соответствующие по смыслу слова (или словосочетания), приведенные ниже.

After graduating from the college I shall become

I shall deal with

All specialists must know that the production of the automobile comprise …….

It is necessary to know these facts because the automobile of today must meet …

The modern automobile must have ….….

In road tests the automobile undergoes …….

A technician, a specialist in automobile industry, the production of the automobile, designing, working out the technology of manufacturing processes, laboratory tests, road tests, mass production, high efficiency, long service life, driving safety, ease of maintenance, rigid quality control, rapid acceleration, smooth-acting clutch, silent gearbox, dependable brakes, dependable steering system, the automobile construction college, up-to-date demands (requirements).

1. What college do you study at?

2. What will you become after graduating from the college?

3. What will you deal with?

4. What phases does the production of the automobile comprise?

5. Why are the cars subjected to laboratory and road tests?

6. What qualities must the car have?

7. What units must the car have?

5. Переведите предложения на английский язык.

1. Я учусь на автомобильном факультете технического колледжа.

2. После окончания колледжа я стану специалистом автомобильной промышленности.

3. По моему мнению, каждый специалист должен знать, что автомобиль должен пройти стендовые и дорожные испытания.

4. Эти испытания необходимы, чтобы автомобиль отвечал современным требованиям.

5. Современный автомобиль должен обладать следующими качествами: быть приёмистым, иметь плавное сцепление, бесшумную коробку передач, надежные тормозную и рулевую системы, быть легким в управлении.

6.Двигатель автомобиля также должен иметь небольшой расход топлива и быть экологичным.

Самостоятельная работа № 5. «Тенденции в современном машиностроении»

Trends In The Modern Machine-Building Industry

The scientific and technological progress will continue in engineering along two main headlines. Firstly, it is automation, including the creation of “unmanned” industries. Secondly, raising the reliability and extending the service life of machines.

This certainly requires new technology. The machine modules on a large scale are well suited for “unmanned” industries.

Intense work is being carried out on new robots. What we need is not merely manipulators which can take up a workpiece and pass it on, but robots which can identify objects, their position in space, etc.

We also need machines that would trace the entire process of machining. Some have been designed and are manufactured. Modern engineering thinking has created new automated coal-digging complexes and machine systems, installations for the continuous casting of steel, machine-tools for electrophysical and electrochemical treatment of metals, unique welding equipment, automatic rotor transfer lines and machine-tool modules for flexible industries.

New technologies and equipment have been designed for most branches of engineering.

In the shortest time possible the engineers are to start producing new generations of machines and equipment which would allow manufacturers to increase productivity several times and to find a way for the application of advanced technologies.

Large reserves in extending service life for machines can be found in the process of designing. At present, advanced methods have been evolved for designing machines proceeding from a number of criteria. Automatic design systems allow for an optimizing of the solutions in design and technology when new machines are still in the blueprint stage.

A promising reserve in increasing the life of parts is strengthening treatment. In recent years new highly efficient methods have been found.

First and foremost of them is the vacuum plasma methods for coating components with hard alloy compounds, such as nitrides and carbides of titanium, tungsten and boron. Methods have been designed for reinforcing machine parts most vulnerable to wear and tear, such as in grain harvesters, to’make them last several times longer.

Thus, it is not merely quantity engineers and scientists are after, rather it is a matter of major characteristics. In other words, this is a matter of quality, and not of the mere number of new machines, apparatuses and materials

1. Найдите данные слова в тексте и уточните их значения по контексту:
module, robot, to identify, manipulator, electro physical, electrochemical, unique, rotor, line, productivity, to reserve, criteria, to optimize, vacuum, plasma, component, nitride, carbide, titanium, apparatus.

2. Найдите в тексте эквиваленты для следующих русских словосочетаний:

срок службы, передовые методы, электрофизическая обработка, модуль станка, система проектирования, составы из твердых сплавов, методы вакуумной плазмы, упрочнение деталей машин, гибкое производство, полностью автоматизированное производство

3. Определите какие выражения правдивы, а какие нет:

1. There are two main trends in modern machine-building: automation and raising of the reliability of machines.

2.The creation of «unmanned» industries is included into automation.
3. Machine modules and robots are not suited for «unmanned industries».

4. Automation and raising of the reliability of machines require new technologies.

5. Advanced technologies are applied in most branches of engineering.

6. The service life of machine parts can’t be increased by strengthening treatment.

7.Hard alloy compounds are employed for coating components.
8. The process of designing can also be automated. This gives the advantage of optimizing solutions in design and technology.

Источник

Оцените статью